اخبار

با همکاری معاونت علمی و دانشگاه علم و صنعت، نقشه راه دیجیتال زیستی و محیط زیستی تدوین می شود.

هدف از تدوین نقشه راه دیجیتال زیستی و محیط زیستی ایفای نقش موثر دانشگاه ها در مرجعیت علمی، توسعه علم و دستاوردهای علمی، توسعه فناوری و تجاری سازی محصولات فناورانه و دانش بنیان است.

در نشست مشترک ستاد دوستعه زیست فناوری و دانشگاه علم و صنعت در این دانشگاه که با حضور محمد حسین متالهی دبیر این ستاد و داود یونسیان معاون پژوهشی دانشگاه برگزار شد، طرفین به بحث و گفتگو در این موضوع پرداختند.

متالهی با اشاره به ظرفیت های این ستاد، از حمایت از پژوهش در حوزه بیوتکنولوژی برنامه های این ستاد را تشریح کرده و ضرورت ورود مهندسان به این حوزه را تشریح کرد. معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ایران نیز ظرفیت های این دانشگاه را برای توسعه زیست فناوری تبیین کرد.

در ادامه نشست، توافق نامه همکاری میان ستاد و دانشگاه علم و صنعت برای حمایت ستاد از ظرفیت های این دانشگاه در حوزه منعقد شد.

از مهم ترین مفاد این توافق نامه، حمایت از توسعه روش های مهندسی در فناوری زیستی، توسعه فناوری های مدرن با ایجاد آزمایشگاه های پایه زیستی، مراکز تحقیقات سرطان، آزمایشگاه ملی دو قلوی دیجیتال و شبیه سازی هیبرید در این دانشگاه و نهایتا تدوین نقشه راه دیجیتال زیستی و محیط زیستی در این دانشگاه است.

( )( )( )( )( )
به این مطلب امتیاز دهید 5 از 1

نظرات

جهت ارسال نظر و دیدگاه خود باید ابتدا وارد سایت شوید