امروز صنعت پست از زیرساخت های حیاتی کشور محسوب می شود و رونق و حیات بسیاری از مشاغل به ویژه کسب و کارهای فعال در فضای مجازی به گسترش این صنعت وابسته است. اهمیت این صنعت به خصوص پس از جهش تجارت الکترونیک همزمان با شیوع و همهگیری کرونا در سال 2020 و رشد تعداد بستهها در سال 2021 بیشتر مشهود شده است.
این مهم باعث شد شرکتهای پستی به دنبال پاسخگویی به نیازهای فزاینده مصرفکنندگان از طریق ارائه خدمات تحویل سریع، قابل اعتماد، راحت و با قیمت رقابتی باشند. شرکت شبکه هوشمند امید با نام تجاری باکسیت پس از دو سال مطالعه، تحلیل و الگوبرداری از برترین شرکتهای پستی بینالمللی، در شهریور 1402 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و در بهمنماه مجوز فعالیت «اپراتور پست خصوصی» را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کرد.
بهزاد اقبالخواه مدیرعامل باکسیت با تاکید بر اینکه یکی از عوامل موثر در زمینه توسعه و رونق کسبوکارها، دسترسی به زیرساختهای استاندارد پستی و رساندن درست و بهموقع محصول به مشتریان است میگوید باکسیت سعی دارد با ارائه خدمات متنوع هوشمند و حذف دغدغههای حاشیهای از ذهن مدیران کسبوکارها و سازمانها بتوانند مسیر موفقیت فعالان کسب و کارهای نوین را با تمرکز بر اهداف اصلی سازمان خود، هموار نماید.
وی معتقد است دانش و تجربه تپسی به عنوان یکی از بنیانگذاران شبکه هوشمند امید در کنار سابقه درخشان فعالیت مدیران این مجموعه جدید در بخشهای مختلف صنعت لجستیک کشور باعث شده تا اهداف مورد نظر باکسیت در راستای ایجاد تحول و ارتقای استانداردهای توزیع بستههای خرد در کشور به خوبی ترسیم شود.
اقبالخواه در پاسخ به این سوال که باکسیت در چه شهرهایی خدمت رسانی می کند میگوید در حال حاضر خدمات ارسال بسته باکسیت در شهرهای تهران، کرج، قم، مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان، اهواز، ساری و رشت توسط خود این شرکت ارائه و در سایر شهرها سرویسدهی با همکاری شرکت ملی پست انجام میشود.
مدیرعامل باکسیت با بیان اینکه امکان ارسال بسته تا 11 کیلوگرم (وزن جرمی یا وزن حجمی) از طریق باکسیت وجود دارد در خصوص هزینه ارسال از طریق این اپراتور خصوصی پست گفت: قیمتگذاری در باکسیت صرفاً براساس وزن مرسوله و بهصورت پلکانی انجام میشود و ارتباطی با مسافت (در مرسولههای بینشهری) ندارد.
وی در خصوص زمان تحویل مرسولات عنوان کرد: برای ارسالهای درونشهری، بینشهری «با مبدا یا مقصد شهر تهران» و شهرهای نزدیک مرسوله نهایتا تا یک روزِ کاریِ بعد به گیرنده میرسد و برای ارسالهای بینشهری با مبدا و مقصد شهرهای دور مرسوله حداکثر تا دو روزِ کاریِ بعد به دست گیرنده میرسد. اقبالخواه در خصوص روشهای پرداخت باکسیت افزود: امکان پرداخت هزینه ارسال توسط فرستنده یا گیرنده وجود دارد و امکان استفاده از سرویس COD (پرداخت هزینه کالا و ارسال در محل گیرنده) با قابلیت تسویه آنی نیز برای کسبوکارها نیز فراهم شده است.
مدیرعامل باکیست همچنین در خصوص تعهدات بیمه ای و غرامت مرسولات عنوان کرد: شرکت باکسیت برحسب تنوع خدمات خود سطوح مختلفی از تعهد پرداخت غرامت را برای مشتریان خود پیشبینی کرده که براساس طبقهبندیهای مختلفی این خدمات ارائه میشود.
فقدان مرسوله، آسیبدیدگی مرسوله، تأخیر در زمان تعهد شده وتعهدهای سرویسهای قراردادی در سرویسهایی که موضوع آن ارائه خدمت در چارچوب قرارداد مشخص منعقد شده از جمله مواردی است که مشمول پرداخت غرامت میشود.
نظرات